Photobucket

Friday, December 9, 2011

SEKOLAH ;(

Assalammualaikum. Sihat ? Saya sihat, alhamdulillah ! Cuma sedikit kebosanan yang sedang berombak-ombak melanda. *eceheceh. maklumlah cerita Ombak Rindu sekarang ni melanda kat pawagam tu. lalalalalalalalla..



Hari ni saya cuma duduk rumah, tengok TV, online, kemas bilik, kemas baju yang bersepah-sepah atas lantai. Haih, anak dara apa nih ! Sabar je lah wahai umi and abah ku *kenyit mata sikit* hehehehe


Saya takde kerja nak dibuat lepas SPM 2011 ni, so duduk rumah tunggang terbalik. Duit makin hari makin terhakis sebab diri sendiri yang makan duit tuh. Hadui ! So, terpaksa lah merayu-rayu kat Abah, buat muka kasihan sikit mintak duit oh duit.



Otak serabut memikirkan ape yang nak dibuat. Kalau dulu kat sekolah, boleh buat essay, bace memory booster sampai naik pening kepale, kacau orang, lepaklepak dalam kelas, bergossip sane sini. Sekarang ? Hidup sendirian lah wahai Siti Asiah weih ! Merempat lah kau sorang-sorang *hatiku berkata. Fuyoh ayatku mengalahkan Sasterawan negara ! Hahahaha.




Dulu, saya lah yang tak sabar nak habis SPM 2011. Sekarang mula menangis sebab teringatkan sekolah. Aku menangis ke ? Oh, tidaktidak ! Hanya kerana sekolah takkn ku menangis ! Kalau KAWAN-KAWAN tuh boleh la aku terima lagi. aiceh !





Gambar kenangan mase sekolah dulu. Ceh, macam lah aku tinggalkan sekolah dah berzaman. Ahaks ! Kalau dekat sekolah, boleh la CC samasama. You know CC ? Alah, Cerdas & Cergas. I guess so. Hahahaha. Tengok muka aku dengan Auni Ali, semangat berCC sampai tudungku menjadi bulat. haih. Ni duduk rumah buat lemak je tau, kalau kat sekolah boleh paksapaksa kawan-kawan exercise samasama tak kire pagi or petang. ade betul jugak katekate aku yg penuh hikmat ni. hahaha





Sekolah jugak best sebab dapat sembahyang jemaah samasama dengan kawan kawan seIslam kita lah. Walaupun aku banyak kali escape, *tapi aku sembahyang kat dorm tau ! tanye Auni Ali yg segeng dengan aku. kuikuikui ! Terjaga jugakla solat saya sepanjang duduk kat sekolah, kalau dekat rumah, memang subuh gajah lah aku kadang-kadang, depends on alarm yg diset awal-awal lagi lah. rindu bunyi siren kat sekolah, hadui ! Suara ustazah ******* apetah lagi ! Assalamualaikum ! ( Die sedang kejutkan orang dari lamunan tidur) hahahahhahah. Ape pon ustazah, thank you sebab mengajar kiteorang untuk menunaikan solat dengan sebaik-baiknya :)




SEMSAS, sedap tak name sekolah saya ? Bagi saya ok lah, gah jugak rase. hahahahaha. Dulu, kalau study samasama kankankan ? Oh, how I really miss Haziq so mucchh ! Haziq belum habis exam lagi, 14hb ni insyaallah dia dah habis. So we can meet each other ok ? heheheh *galok. Sorry kalau ade readers tak suka bila saya cakap pasal dia. Well, nobody perfecto :) By the way, saya nak ucapkan terima kasih bebanyak kepada Tok Guru saya, Wan Haziq Hisham and he won the award of the best teacher ever ! hehehehehehe. Tapi jadi Tok Guru saya je lah, yang lain ke tepi ke tepi ye ! Mine only. Terima kasih la sebab jadi cikgu saya yang tak bebayar. Kalau saya jadi cikgu awak, kena bayar lah ye. Nak mintak hutang nih. Ari tu tolong buat folio TK, buat essay, buat lah segala macam-macam and jadi cikgu MATHS sebab awak kena tuptup ari tuh. aiseh ! So bila nak bayar ? heheheheh. takde lah, saya taknak sesen pon. *eceh. ayat baik.







Untuk adik-adik yang akan kembali ke sekolah pada 4hb. 01. 2012, selamat menjalani zaman persekolahan dan hargai setiap insan yang ade di bangunan sekolah tuh ! Anda pasti akan merinduinya seperti mana yang saya rindui sekarang ni. Satu lagi, jangan nak perasan yang korang dah habis sekolah ok ? Study smart and study hard for PMR & SPM 2012. Goodluck :)





SEMSAS HIDUP BERJASA ! *sedihsedihsedih ;(

No comments:

Post a Comment