Photobucket

Saturday, May 5, 2012

DOUBLE DAYSSSSSS

Ouhhh, sejuknyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! Give me a blanket please ! And yes sekarang musim hujan kan ? Kat Kuantan lah. How about yours ? Guruh berdentum, uisshhh seram nak tidur. Dulu boleh tarik selimut & bantal tidur dengan parents. Sekarang ? Saya dah besar. Hewhewhew ~ 


Now, the month of May was come when every lusty heart beginneth to blossom. Cepatkan masa sekarang ? Awal Ashaari & Scha Alyahya pon dah kahwin hari ni :) May Allah bless them and always love each others until the end of their live. 


So here, apa kaitan with this entry ? Hmmm, lets see. Do everybody know that on 25 & 26 April, I've a best moment with Wan Haziq ? Nopeee ! Hahaha silly me :P So I'm gonna telling you 'Yeah, we met each other on that both dates' Selalunya sehari je jumpa. Sekarang pecah rekod untuk dua hari yang berturut-turut. And thanks to my beloved one for his sacrifice  


Hohoho gembiranyaaaa ~


Selain saya & Haziq, ada lagi dua orang which are Seha & Afham (tiada kontroversi, hanya kawan. Harap maklum) At first kitaorang jalan sama-sama, then Haziq cakap slow-slow dekat saya suruh tinggalkan diaorang berdua. Jadinya, masa turun eskalator tu kitaorang lari daripada Seha & Afham. Masuk dalam Watsons & menyorok. Alahai macam kanak-kanak riang pulak deh ~ Hahaha. Ini semua kerja Haziq, saya just follow dia :) Ingatkan dia nak beli something dalam Watsons tu -___-

Bajet macho dua olang ini maa :P 

Ini baru macho. Hahaha

Lepas lepak-ing at East Cost Mall or as known as Capital Mall, kitaorang decide pergi Megamall pulak with a car :) Mujurlah bawak kereta masa tu hehehe. At first saya yang drive bila pick up Afham, Seha & Haziq. Bila nak pergi Megamall, bagi chance to Afham drive pulak. Hehehehe. Penat tahu bila drive-drive ni. Saya & Haziq duduk seat belakang, and of course lah kitaorang snap pictures. A lot of picturessss ~ Hewhewhew. 

Terserlah kehuduhan masing-masing hahaha.

Seia Sekata AsiaHaziq, nak jugak macam Schawal :P

Kitaorang balik dalam pukul 6, sebab Afham ada dinner with his family. So hantar Haziq at LA Hotel dulu. After that, hantar Afham pulak. Saya & Seha balik rumah dalam keletihan yang amat terus terjun katil and having a beauty sleep. Wake up baru nak pergi mandi. Hahaha. 

The next dayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy -

Planning kekononnya nak bangun area pukul 9 pagi jadi terlajak sampai pukul 11 pagi. Gila apa -_- Letih sangat, bukan letih sebab buat kerja or study. Letih sebab keluar ! Macam-macam budak sekarang ni. Hurhurhurhur ~ 

Rushing pergi mandi sebab Seha nak kena balik Temerloh dah hari ni. Kenalah hantar dia pergi terminal, dia nak cari tiket lagi. Nak pergi breakfast + lunch lagi (2 in 1) Masa bersiap-siap nak keluar rumah tu, call siap-siap Haziq. Hello punya hello, rupanya my intan payung ni tak bangun lagi. Dua kali lima sepuluh betullah -_______- Hahahaha. Itu pun mujur tergerak hati nak call, kalau tak sampai ke sudah tak bangun-bangun ! 

After Seha dah beli tiket dia siap-siap, saya pon cari parking area Malay Town. Finally jumpa 1 parking yang strategik punya. Then calling-calling si arjuna, 'dimanakah anda' hahaha. Saya cakaplah yang saya nak pergi makan dekat Wak Sofian Restaurant or Oasis Restaurant, saya makan depends on lauk-pauk yang ada. Hehehe itulah saya. Harap maklum :) Haziq said, 'Ouh, saya pon tak makan lagi. Kita makan sama-sama eh'. I said 'Oh okay-okay'. Berjalan ke arah Wak Sofian Restaurant tanpa mempedulikan persekitaran mahupun manusia-manusia yang lalu lalang, yang saya tahu cuma makanan hurhurhurhur. Tiba-tiba disapa oleh orang belakang, siapakah ? Laaa, rupanya Haziq ekori saya dari belakang. Kurang hasam ! Hahaha. Jatuh glams saya camnik wuwuwuwuwuwu saya malu ~

Memang surprised lah :D Sampai je sana, saya terus jenguk-jenguk lauk apa yang ada. Lauknya okay :) So jadi makan dekat Wak Sofian Restaurant yeaaaayyyyy ! Saya & Seha berjaya menghabiskan semuanya, licin pinggan bhai. Haziq ? Macam biasalah dia cakap macam ni 'Kalau makan dengan awak mesti tak habis makanan saya, sebab tengok awak pon dah kenyang' Hehehehe. Muka saya masa tu macho gila, hahaha padahal dalam hati wei janganlah cair tolonglah jangan cair. *gelak geli* 

Finished eating. Pergi ke kereta balik, keluar sebab nak hantar Seha ke Terminal. Seha nak balik rumah dia dah tssk tsssk. 'Seha, lain kali datanglah lagi ye' Hikhikhikhik. So byebye to Seha ! Sekarang, balik ke Malay Town pulak cari parking. Cis, parking tadi dah kena rembat ! Terpaksa cari parking yang lain & jumpa. Alhamdulillah. 


Haziq yang ambikkan gambar ni. Yes, I'm his driver :) Pakai cardigan kat tangan tu sebab taknak bagi hitam huhuhuhu. 

Decide nak buat apa at this hour dalam kereta. Blablablablabla and yes we've got an idea. Pergi karaoke. Lama dah Haziqku tak menyanyi, biasanya kalau pergi dia yang menyanyi. Saya ? Nahhh ! Takkan okay takkan ! Saya lebih prefer tengok screen music video tu. Hahahaha. 


Hah, mana lagi omey ? Kehkehkehkeh

Yeayy, I love this photo

I look back at the years that we shared together, how amazing my time with you was. Sometimes it breaks my heart to go that far back down the road and be reminded of how much I loved you, how much we loved each other. I have never felt a love so magnificent and immaculate than that of which I had in my heart for you.  I am a better person because of you - because you believed in me, because you love me. I love you dearly Haziq, with all my heart


Haziq, I thank you for loving me and accepting my love in return

Wednesday, April 4, 2012

WHEN I WAS LITTLE

Assalamualaikum & salam 1Malaysia :)

Wish you all a wonderfull day, how 'bout me ? No comment :') Feeling sad. So sad. Many problems I've been through. Kalau korang ada masalah, biasanya korang buat apa ? Tidur ? Tengok TV ? Mandi ? Me - Teringatkan kenangan lama :) 

Hello ! I'm Siti Asiah bt Abd Manan (soon my father will be 'Datuk' hahaha) The only princess to my Mom & Dad, a very lovely granddaughter to my Wan & Toki. A cute sister to my annoying brothers, Ahmad Roqi & Nu'man. A dreamer & shopaholic :) That's all about me. Here we go ! Born 0n 31st July 1994 *jangan lupa kasi hadiah hewhewhew* at Hospital Sultanah Zahirah. Berat lahir - 3.55 Kg Hahaha takde kerja ingat berat masa lahir :P




Album yang telah dibuat khas oleh parents since saya dilahirkan :)
Adik-adik saya takde album khas seperti mana saya ada hahaha padan muka !


Oh ye, saya yang botak putih tu ^^V Hahaha, ni genetik mak saya turun ke saya. Dulu masa dia kecik pon dia botak, last-last dapat ke saya wabak botak dia tu. Nasib baik masa kecik je, sekarang rambut dah lebat okay, lebat ! Trust me :) Yang meniarap sebelah saya tu nama dia Noor Aishah, mak kitaorang rapat sangat. That's why nama kitaorang pon dekat sama je - Asiah & Aishah. Baideway, dia dah kahwin ssssshhhh rahsia negara okay ? hurhurhur.


 
Princess's Abah nak belajar berjalan hooyeah !

Since saya dilahirkan, nenek saya (Wan) yang jagakan saya siang malam. Macam nenek saya pulak yang maknya. Nak tahu kenapa ? Sebab mak saya tak reti nak jaga baby ni, anak pertama lah kan kan kan. Takde exprience lagi hewhewhew. Nenek saya cakap masa saya baby dulu siang malam menangis je, dah pening nak buat apa. Hahaha. So dia bawak saya pergi dekat Ustaz, so Ustaz tu buat lah pape yang patut kan. Lama-lama tu dah okay, alhamdulillah. Kalau tak tangisan saya je dalam rumah tu kalah TV & radio hahahaha. Sekarang ? Kuat menangis lagi. Ssshhhh rahsia kita-kita je okay ? Entah mengapa entah lah, saya pon tak paham dengan saya ni. Touching sangat ^^V 


Muka innocent konon ececece comel gitu. Geram pulak aku tengok hahaha :D

And satu lagi, nenek & mak saya cakap orang yang paling teruja & suka sekali ialah Abah sebab dia ni suka dukung saya. Bawak ke hulur ke hilir. Dia suka baby girl je (oh patutlah dia tak boleh tengok baby girl) Adik-adik saya dulu takdenya dia nak teruja sebagaimana dia teruja tengok saya hahaha. That's why saya lebih rapat dengan dia & nak tahu ? Dia selalu cubit pipi saya hingga sekarang. Okay, saya malu. 


Gaya Fotogenik dah :P *masa ni dah besar sikit*

Muka saya masa kecik dulu selalu bertempek-tempek dengan bedak sejuk yang nenek saya buat sendiri. Dah azali putih masa lahir, bertambah pulak dengan tempekan bedak sejuk. Gaya alien ku tengok hahaha. Korang nak tengok ? Jengjenjeng ~

Bibir yang merah tu penting, cun tak saya ? :P


Dah nampak dah ? 24hours saya hidup dengan bedak sejuk tu. 
Lihat pipi tu geramnya ^_^

Sekarang pon saya still amalkan bedak sejuk tu, tapi saya pakai yang nenek saya buat. Sebab ia menjadi, kulit jadi licin. Kalau yang korang beli di kedai tu, saya rasa tak menjadi mana sebab macam-macam mende dia campurkan. Habis je stock bedak sejuk, saya roger nenek saya suruh hantar. Biasanya auntie saya lah yang selalu hantarkan :) Insyaallah, saya akan teruskan amalan ini. 


Berat 3.55 Kg, nampak berat tak ? Muka suci tu :D

Bila tengok gambar-gambar masa saya baby dulu, saya ni ada gaya boleh jadi model. Fotogenik gituuuuuuu ~ Sekarang ? Gambar tak fotogenik langsung hahaha fotogedik campur dengan fotoberangan adalah huhuhuhuhuhuhu *sambung 'huhu' sampai esok pagi* 


Ehem-ehem, amacam ? *yang tidur tu bapak sedare saya*


Yang ni lagi cool kan ? hahaha 


Ini lagi rockkkk ! Hahahaha

Sebenarnya saya tak ingat apa motif & siapa yang snap-snapkan semua gambar ni. Saya rasa ada di kalangan family saya yang kenakan saya ni. Haih. Banyak lagi gambar macam ni, tapi malu lah nak upload semua. Saya ni bukannya rock sangat hehehehe. Baideway, layan je semua gambar kat bawah ni, saya tak tahu nak story mory apa lagi. Tunggu idea jap. Hahahahaha


Abah tak handsome, mujur aku handsome. Hahaha :D

Jom main sama-sama dengan saya ^^V

Aaaaaaaaa ? 

Omey tak saya ? Mata bulat tu :P

Saya hisap susu, pakai kasut tu. Kau ado ? Hahaha

Ini lah nenek saya. Masa tu dia 40an baru, muka muda tu. 
Muda-muda dah dapat cucu. Mak aku sekarang dah 43 tahun, cucu pon takde lagi. Sabar ye, tunggu princess Siti kahwin dulu :P

Kecik-kecik dulu, saya ni bergaya jugak hahaha. Baju-baju semuanya nenek saya yang selalu belikan, Toki juga, parents, bapak-bapak sedare. Maklumlah, sorang je baby dalam rumah tu dulu. Jadi semua orang sayang, macam-macam dapat. Hahahaha. Sekarang ? Dapat je, alhamdulillah :)

Tuck-in tu hahaha :D

Tuck-in lagi. Style tak ? *Ohye, sebelah tu Ayie (abang Aishah)*

Amacam ? Ada bran. Hahaha

Belaka kuning wooow ! Baju & seluar ni, Toki saya yang belikan :)
Location picture taken at Pantai Batu Buruk. Sungguh fotogenik :D

Best kan bila kita kenangkan zaman kita baby & kanak-kanak dulu. Semuanya happy-happy je. Ada sesiapa jual mesin masa tak ? Tolong reka please demi saya. Saya nak pinjam sekejap. Saya nak jadi baby balik. Sweetest memories, bring me back the memories. Make me feel always happy please. I wanna be happy again like when I was a little. 

Hey you ! Bring my happiness back ! HAHAHA

p/s: Gambar tak berapa clear, kalau ada something atas muka saya tu bukan real okay. Album dah uzur & lama, macam-macam habuk terlekat. Hope you enjoy reading :)